vrijdag 7 maart 2014

Tempura

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == =

Tijdens onze vakantie vorig jaar in ItaliĆ« hebben we een heerlijke tempura gegeten. Hierin zaten wortels, courgette en inktvis. Het  Natuurlijk heb ik er foto's van gemaakt om het thuis nog eens na te maken. Ik heb zelfs zoveel foto's van eten gemaakt dat ik commentaar kreeg dat er zoveel eten op mijn toestel staat:) Het recept redelijk bewerkelijk omdat je het er een voor een in de frituur moet gooien. Doe je dat niet dan klontert alles aan elkaar.

Voor deze tempura heb ik wortel en courgette gebruikt. De heb ik in lange plakken gesneden met behulp van de mandoline. Je kunt hiervoor ook een dunschiller gebruiken. Voor dit recept heb ik ook garnalen gebruikt maar dit is geen aanrader. De tempura blijft er niet op zitten. De volgende keer ga ik er kruiden aan toe voegen en gebruik ik inktvisringen.
 
 
= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == =

Ingrediƫnten:
  • 200 ml ijskoud water
  • 100 ml bloem
  • Groente naar keuze
  • Inktvisringen
= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = ==


Meng de bloem en water door elkaar. Dompel de groente en inktvisringen in het beslag en frituur deze op 170 graden totdat ze mooi goudbruin zijn. Heb je een kleine frituur (net zoals ik) doe je de gefrituurde groente en inktvisringen in een ovenschaal, zet de oven op 110 graden. Zo blijft alles knapperig en lekker warm.

Lekker met soja saus en chilisaus.


= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == =

Geen opmerkingen:

Een reactie posten