donderdag 14 augustus 2014

Doesburgse mosterdsoep

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = =

Hij staat al erg lang op mijn lijstje om te maken. De Doesburgse mosterdsoep. Bij de restaurants in de buurt staat hij eigenlijk altijd wel op de kaart. Zelf ben ik niet heel erg gek op soep maar mijn vriend en dochter wel. Ik probeer dan ook 1 keer in de week zelf een soepje te maken. Dit recept is natuurlijk ook weer simpel en met een paar minuten heb je een heerlijk soepje op tafel staan.

Dit recept is voor 4 personen.

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == =

Ingrediƫnten.
  • 50 gram (room)boter
  • 60 gram bloem
  • 125 ml kookroom
  • 1 liter water
  • 1 bouillon blokje (zelf heb ik een runderbouillon blokje gebruikt)
  • 2 eetlepels Doesburgse mosterd
  • uitgebakken spekjes.

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = ==

Smelt de boter in de pan. Voeg de bloem toe en meng de boter en de bloem. Laat de roux op een zacht vuur gaar worden. Dit zal ongeveer 10 minuten duren. Voeg het water en bouillon blokje toe en roer dit totdat het egaal is. Laat dit even koken. Voeg nu de mosterd en spekjes toe. Voeg vlak voor het serveren de room toe. Laat de soep niet meer koken als de room erin zit. 

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = =




Geen opmerkingen:

Een reactie posten