zaterdag 1 maart 2014

Soepstengel

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == =
We eten hier ongeveer 1 keer in de week soep. Het liefst een soep die ik zelf maak. Hiervan maak ik dan 2 keer zoveel zodat ik de helft ervan in kan vriezen. De recepten voor de zelf gemaakte soepen zijn hier ook terug te vinden. Maar wat onmisbaar is bij de soep is een broodje of een soepstengel. Weer een simpel recept om te maken.

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == =

Ingrediƫnten:
  • Rauwe ham
  • 1 pak bladerdeeg uit de koeling (tante fanny)

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = ==

Zet de oven op 180 graden. Haal het deeg uit verpakking en leg hier de ham op. Snij het deeg (kan met een pizza mes) in plakken van 2 cm. Rol deze in een spiraal op zodat je de ham nog een beetje ziet. Leg ze op een bakblik en bestrijk ze met melk of met ei. Je kunt ze met sesamzaadjes bestrooien. Nu kunnen ze 15 minuten in de oven totdat ze mooi goud bruin zijn. Dit was voor mij de eerste keer dat ik ze heb gemaakt ze zijn iets groter geworden dan dat de bedoeling was:)
= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = =





Geen opmerkingen:

Een reactie posten