zaterdag 12 april 2014

Romige tuinbonen

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == =

Op deze manier gaat iedereen tuinbonen lekker vinden. Het recept heb ik zelf bedacht. Ik kreeg iets soortgelijks te eten bij een restaurant hier in de buurt en dacht, dit kan ik beter. Denk dat het aardig gelukt is. En uiteraard deel ik op mijn blog:) Het lekkerste is als je de tuinbonen bij de groente boer haalt en ze dubbel dopt. Op je vingers bij op te eten. Bij gebrek aan tijd heb ik tuinbonen van Hak gebruikt.

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == =

Ingrediƫnten.
  • 1 pot tuinbonen
  • 1 flesje kookroom
  • 1 pakje gesneden spekjes
  • 1 eetlepel honing
  • halve eetlepel Franse mosterd (ik heb hiervoor Dijon mosterd gebruikt
  • 1 lepel grove mosterd (ik heb Doesburgse mosterd gebruikt)
  • Peper en zout.

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = ==

Bak de spekjes bruin met de mosterd en de honing. Kook de tuinboontje en giet deze af. Voeg nu de kookroom en de spekjes bij de tuinboontjes. Laat dit nog 10 minuten op een laag vuurtje staan. Voeg peper en zout naar smaak toe.

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == =  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten