donderdag 24 april 2014

Turks brood geroosterd

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = =

Van Pasen hadden we nog een Turks brood over. Ik heb een soepje uit de vriezer gehaald en wou het Turkse Brood net even wat anders klaar maken. Dit is gelukt. Het is weer uitermate simpel te maken met een knipoog naar ItaliĆ«. Ik heb dit ook tijdens onze vakantie gemaakt met wat oud stokbrood in een koekenpan en wat Italiaanse kruiden. Ook lekker voor bij de borrel. 

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = ==

IngrediĆ«nten:  

  • 1 turks brood
  • 2 teentjes knoflook
  • 150 ml olijfolie
= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == =

Het Trukse brood heb ik in repen gesneden. Twee teentjes knoflook maak ik fijn doormiddel van de knoflookpers en doe ik in de olijfolie. Maak de olijfolie op smaak met een beetje peper en zout. Bak de stukken brood bruin in de hapjespan. Lekker voor bij de soep of voor bij een salade. Om je vingers bij op te eten!  

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == =

Geen opmerkingen:

Een reactie posten