maandag 7 april 2014

Sate marinade (Conimex)

= = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = = == = =

Een lekkere nasi is altijd fijn. Ik doe hier vaak mijn restjes groenten in die ik nog heb liggen. Een lekkere nasi valt of staat met een goede saté.

Om het zo simpel en makkelijk mogelijk te maken gebruik ik al jaren de marinade van Conimex. Deze is redelijk pittig en gaat daarom goed samen met de bijbehorende pindasaus. Op het pakje staat uiteraard hoe je het moet bereiden. Zelf gebruik ik 2 a 3 kipfilets. Deze snij ik in blokjes en ik laat ze een half uur marineren (als ik daar de tijd voor heb en aan denk). Zo niet dan gooi ik het zo in de pan. Als de kip gaar is zet ik het vuur hoog zodat de marinade karamelliseert rondom de kip. Blijf er wel bij want anders verbrand alles, zou zonde zijn. Lekker met nasi en kroepoek op cassave.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten